Jak wyrobić kartę EKUZ?
Treść
Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ), potwierdza prawo do korzystania na koszt NFZ z niezbędnych świadczeń zdrowotnych w czasie tymczasowego pobytu na terenie innego państwa członkowskiego UE/EFTA.
EKUZ może zostać wydana wyłącznie osobom, które posiadają prawo do świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych zgodnie z przepisami krajowymi, w tym osobom zgłoszonym do ubezpieczenia zdrowotnego.
Korzystając z EKUZ zagranicą należy pamiętać o tym, że podlega się obowiązkom i korzysta się z praw wynikających z ustawodawstwa państwa członkowskiego UE/EFTA na tych samych warunkach, co ubezpieczeni w tym państwie.
Idąc do lekarza należy się upewnij, że działa on w ramach publicznego systemu opieki zdrowotnej tego państwa.
Aby otrzymać Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego należy złożyć wniosek w Oddziale Wojewódzkim lub Delegaturze Narodowego Funduszu Zdrowia właściwym ze względu na miejsce zamieszkania. Wypełniony wniosek wraz z załącznikami można złożyć w Oddziale osobiście w Małopolskim Oddziale NFZ (Kraków, ul. Batorego 24) lub w Delegaturze Oddziału w Nowym Sączu (ul. Jagiellońska 52).
Można wysłać pocztą tradycyjną na adres:
Małopolski Oddział Wojewódzki NFZ,
ul. Józefa 21,
31-056 Kraków z dopiskiem "Wniosek o wydanie EKUZ"
lub pocztą elektroniczną: nfz@nfz-krakow.pl, nowysacz@nfz-krakow.pl