Internetowe Konto Pacjenta (IKP)
Treść
Internetowe Konto Pacjenta (IKP) to narzędzie w systemie ochrony zdrowia, które ma ułatwić pacjentom wygodne korzystanie z usług cyfrowych i uporządkować rozproszone dotąd informacje medyczne o stanie zdrowia w jednym miejscu. Dostęp do bezpłetnego Internetowego Konta Pacjenta ma każda osoba, która posiada numer PESEL.
Internetowe Konto Pacjenta udostępnia informacje o przeszłym, aktualnym lub planowanym leczeniu i pozwala załatwić szereg spraw bez konieczności wizyty w przychodni lub poradni.
Mają Państwo możliwość skorzystania z dwóch bezpłatnych aplikacji Ministerstwa Zdrowia:
– Internetowego Konta Pacjenta (IKP), na które można zalogować się przez stronę pacjent.gov.pl
– Aplikacji mobilnej mojeIKP, którą instalujesz na telefonie komórkowym.
Co można załatwić przez IKP?
Dzięki IKP masz możliwość:
– odebrać lub sprawdzić swoje e-recepty i e-skierowania
– otrzymywać e-mailem lub SMS-em powiadomienia o przepisanych e-receptach i e-skierowaniach (jeśli podasz swój mail lub numer telefonu)
– zamówić e-receptę na stałe leki
– sprawdzić każdy lek zarejestrowany w Polsce
– sprawdzić stan Twojego e-skierowania do sanatorium
– przejrzeć: historię leczenia. szczepień, e-zwolnień
– pobrać elektroniczną dokumentację medyczną (EDM)
– korzystać z harmonogramu Twojego indywidualnego planu opieki medycznej (IPOM)
– wyrazić zgodę na określone świadczenia zdrowotne, np. inwazyjne zabiegi chirurgiczne
– wybrać lub zmienić lekarza, pielęgniarkę i/lub położną podstawowej opieki zdrowotnej
– upoważnić bliską osobę do dostępu do Twoich danych, załatwiania spraw w Twoim imieniu (np. do odbioru e-recepty)
– złożyć wniosek o wydanie EKUZ – Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego
– pobrać Unijny certyfikat COVID (UCC)
– i inne.
Więcej informacji o IKP znajdą Państwo na stronie internetowej pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta.
Instrukcja logowania do IKP - "Krok po kroku"